Babypark

Babypark is de grootste babywinkel van Europa. Naast de 10 megastores met meer dan 50.000 m2 aan winkeloppervlakte heeft Babypark een online webshop met meer dan 100.000 artikelen. Babypark is daarmee een grote speler in de branche voor baby- en kinderproducten.

Doelstellingen voor Babypark

Om de organische vindbaarheid te vergroten heeft Babypark in samenwerking met Websitepromotor de volgende doelstellingen geformuleerd:

  • Top 10 posities in de organische zoekresultaten van Google.
  • Stijging van het organische bezoek.
  • Een hogere conversieratio.

Onze werkwijze

Babypark wilde de organische vindbaarheid verbeteren op verschillende gebieden zoals categorie, artikelen en zoekwoorden. Een belangrijk onderdeel van de webshop van Babypark zijn de filterpagina’s om snel tot de gewenste productpagina te komen. Websitepromotor heeft aan deze filterpagina’s extra aandacht besteed door alle onderdelen van meer dan duizend filterpagina’s te optimaliseren. Denk hierbij aan merk, kleur, materiaal of zelfs specifieke afmetingen. Doordat bezoekers zo sneller op de gewenste filterpagina binnenkomen, leidt dit tot een hogere conversieratio. Dit leidt vervolgens maandelijks voor een hogere omzet voor Babypark.

seo icon

Het resultaat

  • Top 10 posities voor diverse termen op het gebied van babyproducten
  • Groei in het organisch verkeer
  • Hogere conversieratio

“Websitepromotor is een bekwame partner op het gebied van online marketing. Het resultaat mag er zijn: met een groot scala aan babyproducten staan we in de Google resultaten binnen een top 10 positie.”